Padthai újra

Március 16.
Sziasztok! Hosszú út van mögöttünk. Fárasztó volt a repülőút. Nehéz volt aludni, sok gyerek volt. Sírtak... A második repülő nagy volt, sokkal több utassal mint az elsőn. De kaptunk fogkefét, fogkrémet. Felfrissített. Leszállás után busszal mentünk a szállásra. A képen a bőröndök mögött van a sofőr. Az itteni idő szerint fél 9-kor már itt voltunk, de a szobákat csak fél 2-kor foglalhattuk el, így strandoltunk, felfedeztük a környéket. Tomi sajnos kicsit beteg (torka fáj) én (még) jól vagyok. Most már alvásra készek vagyunk. Holnap elmegyünk egy másik strandra, hajóval. Itt meleg van. Párás meleg, és most kicsit fúj a szél.

Március 17.
Ma Phra Nang beachre mentünk olyan hajókkal, ami a képen szerepel. Eldugott strand, ezért lehet így megközelíteni. Nagyon szép hely. De volt medúza a vízben, többször meg is csípett. ezek pici medúzák, nem is látszanak a vízben. Piros, kicsit hólyagos foltot hagy. És sokáig fáj. Még most is érzem, pedig már alig látszik. Ezen a strandon voltunk egész nap. Kellemes a tenger. Vannak, majmok, de most még csak azt láttam, ami a képen is látszik. Szemétből evett. Elég szemetes egyébként minden, de alig lehet találni szemetest, ami meg fura. Sok nejlonba csomagolt dolgot adnak, ami zavaró, de közben meg ha belegondolsz és látod mennyire lazán veszik a higiéniát akkor meg azért más. Ezen a helyen van a termékenységi templom. Tele van ilyen péniszekkel, és füstölővel.

A reggeli olyan mint mindenhol máshol. Bacon, tojás, müzli, joghurt stb. De van gyümölcs! Ma sárgadinnye, görögdinnye és ANANÁSZ!!! Nagyon finom! Meg sem közelíti az otthonit. Állandóan gyümölcsöt ennék. A képen, a gyümölcstál: ananász, dinnye, mangó, banán és dragon fruit van. Ami egy olyan mint a kiwi és a dinnye keresztezése. Ebédre, vacsira pad thait ettünk. Itt még mindig meleg van. 3x tusolunk legalább.

Március 18.
Ma "nyugisabb" napunk volt. Reggel elmentünk tuk-tukkal a postára, hogy Chanak feladjuk a csomagot. Folyadékot postával nem lehet feladni, de volt ott egy DHL futárszolgálat. Megoldottuk. A tuk-tuk az ami az első képen levő közlekedési eszköz. Robogó oldalszárnnyal. Kicsit para, de élvezetes. Fura a másik oldalon közlekedni. Nagyon lazán veszik a szabályokat. Zebrán is nehéz átjutni. 50 bath/fő egy fuvar. (1 bath = 9 forint). Vannak dolgok, amik olcsóak, de sok minden már hasonló áron van mint otthon. Ebédre kesudiós csirkét ettem. Vacsira sült rizst csirkével (3.kép) tojásos, zöldséges rizs. A második képen kesudiós csirke (ez pont Tomi vacsija) Desszert pedig thai csokis-bános palacsinta (utolsó kép) kicsit hasonlít a miénkhez. Az utcán a pálmafákon színes égősorok vannak végig. 7 fele már sötét van. A hétvégén választások voltak. Nem lehetett alkoholt venni a boltokban és a bárok is zárva voltak. Étteremben nem tudjuk, hogy ha kértünk volna, kaptunk volna- e sört, mert azt nem kívántuk, csak feltűnt, egy kiírás a boltban az alkoholos hűtőnél, illetve a srácok emlékeztek bizonyos város részekre, hogy itt tavaly élet volt  😀 Holnap utazunk Koh Lantára!

Március 20.
Koh Lanta: 2 óra hajóút Ao Nangról. A tengerpart mentén végig szállodák, majd főút, majd egyéb épületek majd dzsungel. Kb ennyiből áll. Autentikusabb. Putrisabb. Robogót béreltünk ma. 200 bath egy napra.
Itt gyengébb a forgalom, de fura a másik oldalon közlekedni. Na meg nagyon poros. De Tomi nagyon ügyes volt. Én hosszú naciban utaztam, mert egyébként a hátsó ülésre égtem és ragadtam volna. De fura mód nem volt olyan rossz úgy utazni csak levenni és felvenni volt kicsit nehéz(rám ragadt). Elmentünk a Tiger Cave-ba, amire azt hittük valami templom féle lesz. Kifizettük az a belépőt ami 100 bath volt fejenként, majd kérdezték hogy akarunk-e kísérőt (+300 bathért). Mi nekünk 1000 méter, nem kell. Hát, kiderült, hogy a nemzeti park kb. dzsungel, de a Tiger Cave csak egy barlang a túra végén. Félelmetes volt. Kígyót láttunk és majmokat is. És nagyon meleg volt. Én meg hosszú nadrágban. Féltem, de Tomi megvédett. Na meg egy követ cipeltem, az volt a másik ami vigyázott rám, biztonságérzetet adott. Így utólag már vicces. Majd vissza robogózás a szállásra és vacsi a naplementében. Holnap csak a szálloda végében lévő tengerhez megyünk le. Nyugis napot tervezünk.

Március 21.
Csütörtökön strandoltunk a szálloda végében, de nagyon mély volt és erős a sodrás, így robogóval elmentünk egy másik strandra. Míg keresgéltünk, egy helyen ahol megfordultunk, láttuk, hogy egy autó beragadt a homokba. Egy férfi volt 4 kisfiúval. Hát nem nagyon sikerült kitolniuk az autót, nem volt meg a kellő erő, így segítettünk. Pillanatok alatt megvolt. Nagyon hálás volt a férfi. Ebédre pizzát, ettünk, igen pizzát, de megérte! Vékony tésztája volt, naan alapú, és rajta friss ananász!!! Ég és föld a konzerves hawaii pizzához képest amit nálunk lehet kapni. Este esett az eső és villámlott. Na meg állandóan elment az áram. De reggel, olyan pára lett, Tomi ültő helyében leizzadt, de úgy, hogy csorgott róla a víz. Én is szenvedtem. Este, még az eső előtt, a kikötőbe mentünk ki. Éttermek, árusok mindenfelé. Koh Lanta nem rossz, főleg ha van robogó amivel könnyebb mozogni, körbenézni, felfedezni. Reggeli után eljöttünk Phi Phire.

Phi Phi:
Nagyon szép hely. Olyan igazi kék tengeres, pálmafás sziget. Elvileg buli sziget. De a full moon partiról lemaradtunk. Egy éjszakát voltunk itt, elég is volt. Nagyon drága hely. Egy 1,5 literes ásványvíz 400 forint. Ahogy számolgattuk kb duplája minden mint Ao nangon vagy Koh Lantán. Azért lehet minden ilyen drága, mert ide csak hajóval tudnak bármit behozni. Gyalog kb be lehet járni az egészet. Itt csak a rendőrnek van robogója  :)Este bejártuk a központot. Sok az árus, szórakozó helyek, tetkó szalonok, de hangulaltos volt. Jó volt sétálgatni mindenfele. Sok a cica is. Ma reggel korán keltünk, és elmentünk a sziget kilátójába. Gyönyörű! Sok lépcső, meredeken, de mindent megért. Be lehetett látni a szigetet, az öbölt! 3 pontja van a kilátónak. Megnéztük mind a hármat, de nekem a második tetszett a legjobban 😊De nagyon leizzadtunk 😀 A nap többi részét a strandon töltöttük, majd visszaindultunk Ao nangra. Mivel apály volt a hajó, nem vitt be minket a kikötőbe, kis hajókba kellett átszállni. Ami a homokos parton tett ki. A bőröndök miatt izgi volt.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon